Mobilin Önlenemeyen Yükselişi

17 Ocak 2019, Perşembe

 

Son yıllarda büyük ivme kazanan online alışverişlerde mobil cihazlardan yapılan alışveriş oranları masa üstü cihazları çoktan geride bıraktı. Rakamlarla ifade ettiğimizde Türkiye’de %50’nin üzerine çıkan bu oran Avrupa’da %44 seviyelerinde seyrediyor. Bunun en önemli sebebi ise Türkiyede’ki Akıllı telefon penetrasyonu ve genç nüfus oranının yüksek olması.  

Mobil’den yapılan ürün aramalarının %70’si bir saat içinde satın almaya dönüşüyor. 2017 ‘de %54 artış gösteren mobil alışveriş büyümeye devam ederken indirim sitelerinin de bu oranda büyük pay sahibi olduğu görülüyor. 

Mobil Harcamalar Küresel Ekonominin Artış Hızını Geçti!

Mobil harcamalarda gidişat, mobil uygulama ekonomisinin tüm dünyada büyümeye devam ettiğini ve edeceğini gösteriyor. App Annie’nin Aralık 2018’de yayımladığı 2019 uygulama ekonomisi tahminlerine göre, kullanıcıların bu yıl mobil uygulamalarda 122 milyar dolardan fazla harcama yapması bekleniyor. Uygulama ekonomisinde kullanıcı harcamalarının, geçen yılki küresel ekonominin beş katı hızıyla artacağı öngörülüyor. Mobilin bu sene küresel dijital reklam harcamalarının yüzde 62’sini oluşturacağı, bunun da 155 milyar dolarlık bir tutara denk geldiği yine tahminler arasında görünüyor.